Karta pracy – Czasownik „be” (forma twierdząca)

Cele lekcji

  • Umiem powiedzieć, jak się ktoś czuje, używając czasownika be.
  • Znam pełne i skrócone formy czasownika be w zdaniach twierdzących.
  • Potrafię tworzyć krótkie wypowiedzi o innych osobach.
  • Umiem pracować w parach i grupie, aby ćwiczyć komunikację w języku angielskim.

Gramatyka: Czasownik be – forma twierdząca

Osoba Forma pełna Forma skrócona
I I am I’m
You You are You’re
He / She / It He is / She is / It is He’s / She’s / It’s
We / You / They We are / You are / They are We’re / You’re / They’re

Używamy czasownika be, aby powiedzieć, jak się ktoś czuje lub opisać jego stan:

  • I’m tired.
  • She’s happy.
  • They’re cold.

Ważne zwroty (Feelings)

  • tired – zmęczony
  • hot – gorąco
  • cold – zimno
  • hungry – głodny
  • thirsty – spragniony
  • happy – szczęśliwy
  • sad – smutny

Ćwiczenia

1. Uzupełnij zdania odpowiednią formą: am, is lub are.

  1. I ___ thirsty.
  2. She ___ happy.
  3. They ___ cold.
  4. We ___ tired.
  5. He ___ sad.

2. Zamień zdania na formę skróconą.

  1. She is hungry → __________________________
  2. They are excited → ________________________
  3. I am tired → ______________________________
  4. We are happy → ___________________________

3. Napisz 3 zdania o osobach z Twojej klasy lub rodziny. Użyj formy twierdzącej z czasownikiem be i wyrażenia z emocji/stanu.

Przykład:

  • My brother is tired.
  • My mum is happy.




4.Gra w grupie (3 osoby)

  1. Osoba A losuje wyrażenie (np. I’m cold).
  2. Osoba A szepcze zdanie osobie B.
  3. Osoba B powtarza osobie C.
  4. Osoba C mówi na głos, co usłyszała.

Czy udało się przekazać wiadomość poprawnie?


5.Zadanie kreatywne

Narysuj jedną z osób z podręcznika (lub wymyśloną postać) i napisz o niej 2–3 zdania używając czasownika be oraz słów opisujących samopoczucie.
Przykład:
This is Lucy. She’s happy. She’s hot.


Podsumowanie

Umiem tworzyć zdania twierdzące z czasownikiem be
Znam formy skrócone (np. I’m, he’s)
Potrafię mówić, jak ktoś się czuje
Współpracuję z innymi w czasie gier językowych

Piosenka:

“I Am Happy, You Are Too!”

Refren:

I am happy, you are too!

He is sleepy, she is blue.

We are hungry, they are cold.

Let’s say “to be” — big and bold!

Zwrotka 1:

I’m a boy and I’m okay,

She’s my friend, she wants to play.

He’s my brother, he is cool,

We’re together, here at school.

(Refren)

Zwrotka 2:

You’re my teacher, you are kind,

They are noisy, never mind!

It’s a dog, and it’s so small,

We are ready — one and all!

(Refren)

https://suno.com/s/vyZLCZU6YfxanW6a

lub:

https://suno.com/s/saQeLuekHutulEEj

Post Author: admin

Dodaj komentarz