Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W dniu 09.05.2018 roku, uczniowie z naszej szkoły, z klas od I do VI udali się na całodniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Kierownikiem wyjazdu była Pani Mariola Grzmil –  Sieczka
a opiekunami Panie: Mirosława Parszewska, Rozalia Miernik, Lucyna Wlazło i Malwina Gromek.

Wycieczkę  rozpoczęliśmy się od wizyty na zamku w Janowcu. Obecnie znajdują się tam przepiękne ruiny zamku z XVI wieku. Uczniowie poznali legendę „dziwadła” oraz podziwiali malownicze widoki
z krużganków zamkowych. Następnie spacerując alejami parkowymi udaliśmy się do dworu ziemiańskiego, w pełni wyposażonego, z XVIII wieku. Mogliśmy popatrzeć jak niegdyś mieszkali ziemianie na dworze, zapoznać się z ówczesnymi sprzętami codziennego użytku. Następnie udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. Tam odbyliśmy rej statkiem  ”MARZANNA” po Wiśle; podziwialiśmy widoki a  Pan Przewodnik opowiadał ciekawostki o Kazimierzu Dolnym oraz  legendy związane z tym miejscem. Dla wielu spośród uczestników wycieczki był to pierwszy rejs statkiem, z którego byli bardzo zadowoleni. Aby troszkę odpocząć i nabrać sił udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji. Uczniowie z wielkim apetytem i szybkością zjedli obiad i wyruszyliśmy na zwiedzanie Kazimierz Dolnego. Odwiedziliśmy Górę Trzech Krzyży, Wąwóz Korzeniowy oraz przepiękny rynek kazimierski. Na rynku uczniowie wysłuchali legendy o psie malarzy i wielu z nich zapewniło sobie u niego spełnienie marzeń. Odbyliśmy także wycieczkę Meleksami, podczas której mogliśmy zobaczyć m. in. najstarszy budynek w Kazimierzu Dolnym.Po dniu pełnym wrażeń wszyscy zmęczeni ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Kliknij zdjęcie aby przejść do galerii