KARTA PRACY – Unit 2a: Clothes and weather phrases
Temat: Through the year – Ubrania i pogoda
Klasa: 4–5
Cel lekcji: Poznajemy i utrwalamy słownictwo dotyczące ubrań i pogody oraz uczymy się opisywać, co mamy na sobie i jaka jest pogoda.
CELE LEKCJI
Po lekcji potrafię:
- Nazywać różne elementy ubrania i rodzaje pogody.
- Opisać, co mam na sobie w zależności od pogody.
- Używać wyrażeń: It’s sunny / It’s raining / I’m wearing…
- Rozumieć proste opisy pogody i ubrań w tekście.
- Prowadzić krótką rozmowę o pogodzie i ubraniach.
KRYTERIA SUKCESU
- Potrafię wymienić co najmniej 6 nazw ubrań.
- Potrafię powiedzieć, jaka jest pogoda, używając 3–4 różnych wyrażeń.
- Umiem połączyć ubrania z odpowiednią pogodą.
- Umiem powiedzieć: Today I’m wearing… because it’s…
- Umiem dopasować opis do obrazka.
POTRZEBNY JĘZYK
Clothes – Ubrania
- hat – czapka
- jacket – kurtka
- jumper – sweter
- scarf – szalik
- trousers – spodnie
- shoes – buty
- T-shirt – koszulka
- skirt – spódnica
- shorts – krótkie spodenki
- flip-flops – klapki
Weather phrases – Pogoda
- It’s sunny. – Jest słonecznie.
- It’s cloudy. – Jest pochmurno.
- It’s raining. / It’s wet. – Pada / Jest mokro.
- It’s snowing. – Pada śnieg.
- It’s cold. – Jest zimno.
- It’s hot. – Jest gorąco.
Przydatne zwroty
- What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?
- What are you wearing today? – Co dziś masz na sobie?
- I’m wearing… – Mam na sobie…
- She’s wearing… – Ona ma na sobie…
