Clothes and weather phrases

KARTA PRACY – Unit 2a: Clothes and weather phrases

Temat: Through the year – Ubrania i pogoda

Klasa: 4–5

Cel lekcji: Poznajemy i utrwalamy słownictwo dotyczące ubrań i pogody oraz uczymy się opisywać, co mamy na sobie i jaka jest pogoda.


CELE LEKCJI

Po lekcji potrafię:

  1. Nazywać różne elementy ubrania i rodzaje pogody.
  2. Opisać, co mam na sobie w zależności od pogody.
  3. Używać wyrażeń: It’s sunny / It’s raining / I’m wearing…
  4. Rozumieć proste opisy pogody i ubrań w tekście.
  5. Prowadzić krótką rozmowę o pogodzie i ubraniach.

KRYTERIA SUKCESU

  • Potrafię wymienić co najmniej 6 nazw ubrań.
  • Potrafię powiedzieć, jaka jest pogoda, używając 3–4 różnych wyrażeń.
  • Umiem połączyć ubrania z odpowiednią pogodą.
  • Umiem powiedzieć: Today I’m wearing… because it’s…
  • Umiem dopasować opis do obrazka.

POTRZEBNY JĘZYK

Clothes – Ubrania

  • hat – czapka
  • jacket – kurtka
  • jumper – sweter
  • scarf – szalik
  • trousers – spodnie
  • shoes – buty
  • T-shirt – koszulka
  • skirt – spódnica
  • shorts – krótkie spodenki
  • flip-flops – klapki

Weather phrases – Pogoda

  • It’s sunny. – Jest słonecznie.
  • It’s cloudy. – Jest pochmurno.
  • It’s raining. / It’s wet. – Pada / Jest mokro.
  • It’s snowing. – Pada śnieg.
  • It’s cold. – Jest zimno.
  • It’s hot. – Jest gorąco.

Przydatne zwroty

  • What’s the weather like? – Jaka jest pogoda?
  • What are you wearing today? – Co dziś masz na sobie?
  • I’m wearing… – Mam na sobie…
  • She’s wearing… – Ona ma na sobie…

Post Author: admin

Dodaj komentarz