Karta pracy – Describing People (Unit 1a)

Cele lekcji

  • Umiem opisać wygląd różnych osób (włosy, twarz, oczy, dodatki).
  • Znam słownictwo opisujące cechy twarzy i wygląd zewnętrzny.
  • Potrafię stosować poprawny szyk przymiotników w opisie.
  • Umiem rozpoznawać i stosować idiomy związane z częściami twarzy.
  • Ćwiczę mówienie i rozumienie ze słuchu w pracy z partnerem.

Ważne słownictwo

Wygląd zewnętrzny:

  • beard – broda
  • moustache – wąsy
  • glasses – okulary
  • freckles – piegi
  • chin – podbródek
  • cheek – policzek
  • nose – nos
  • teeth – zęby
  • hair – włosy
  • smile – uśmiech
  • face – twarz

Idiomy związane z twarzą:

  • to be all ears – słuchać uważnie
  • to be big-headed – być zarozumiałym
  • to be nosy – być wścibskim

Gramatyka: Kolejność przymiotników

  1. Długość/wielkość: long, short, big, small
  2. Kształt: curly, straight
  3. Kolor: dark, red, brown, green

Przykłady:

  • She’s got long, straight, red hair.
  • He’s got big, green eyes.

Ćwiczenia

1. Uzupełnij zdania odpowiednimi słowami:

(Użyj słów: forehead, freckles, glasses, nose, teeth)

  1. She’s got green __
  2. He’s got a big __
  3. She wears __ and has a nice smile.
  4. He’s got __ on his cheeks.
  5. She’s got white __ and a big smile.

2. Dopasuj idiomy do ich znaczeń:

A. to be all ears
B. to be big-headed
C. to be nosy

  1. _ – być bardzo ciekawym cudzych spraw
  2. _ – uważać się za lepszego od innych
  3. _ – słuchać bardzo uważnie

3. Opisz dwie osoby z klasy lub z rodziny. Użyj 3–4 zdań na każdą.

Przykład:
My friend has got long, curly hair and freckles. She’s got blue eyes and a nice smile.

  • Osoba 1:


  • Osoba 2:



4. Gra w parach – Zgadnij kto to!

  1. Opisz znaną osobę (np. aktora, piosenkarza, sportowca), nie mówiąc jej imienia.
  2. Twój partner zadaje pytania typu Yes / No (np. “Is she an actress?”) i próbuje zgadnąć.

5. Zadanie domowe – ONLINE

Znajdź w Internecie dwa inne idiomy związane z częściami twarzy (np. eyes, lips, mouth).
Zapisz ich znaczenie po angielsku lub po polsku.

  1. ________________________________
  2. ________________________________

Podsumowanie

Umiem opisać wygląd osoby w języku angielskim

Potrafię użyć przymiotników w odpowiedniej kolejności

Znam i rozumiem idiomy związane z częściami twarzy

Potrafię mówić i słuchać aktywnie w parze

Post Author: admin

Dodaj komentarz