Cele lekcji
- Umiem opisać wygląd różnych osób (włosy, twarz, oczy, dodatki).
- Znam słownictwo opisujące cechy twarzy i wygląd zewnętrzny.
- Potrafię stosować poprawny szyk przymiotników w opisie.
- Umiem rozpoznawać i stosować idiomy związane z częściami twarzy.
- Ćwiczę mówienie i rozumienie ze słuchu w pracy z partnerem.
Ważne słownictwo
Wygląd zewnętrzny:
- beard – broda
- moustache – wąsy
- glasses – okulary
- freckles – piegi
- chin – podbródek
- cheek – policzek
- nose – nos
- teeth – zęby
- hair – włosy
- smile – uśmiech
- face – twarz
Idiomy związane z twarzą:
- to be all ears – słuchać uważnie
- to be big-headed – być zarozumiałym
- to be nosy – być wścibskim
Gramatyka: Kolejność przymiotników
- Długość/wielkość: long, short, big, small
- Kształt: curly, straight
- Kolor: dark, red, brown, green
Przykłady:
- She’s got long, straight, red hair.
- He’s got big, green eyes.
Ćwiczenia
1. Uzupełnij zdania odpowiednimi słowami:
(Użyj słów: forehead, freckles, glasses, nose, teeth)
- She’s got green __
- He’s got a big __
- She wears __ and has a nice smile.
- He’s got __ on his cheeks.
- She’s got white __ and a big smile.
2. Dopasuj idiomy do ich znaczeń:
A. to be all ears
B. to be big-headed
C. to be nosy
- _ – być bardzo ciekawym cudzych spraw
- _ – uważać się za lepszego od innych
- _ – słuchać bardzo uważnie
3. Opisz dwie osoby z klasy lub z rodziny. Użyj 3–4 zdań na każdą.
Przykład:
My friend has got long, curly hair and freckles. She’s got blue eyes and a nice smile.
- Osoba 1:
- Osoba 2:
4. Gra w parach – Zgadnij kto to!
- Opisz znaną osobę (np. aktora, piosenkarza, sportowca), nie mówiąc jej imienia.
- Twój partner zadaje pytania typu Yes / No (np. “Is she an actress?”) i próbuje zgadnąć.
5. Zadanie domowe – ONLINE
Znajdź w Internecie dwa inne idiomy związane z częściami twarzy (np. eyes, lips, mouth).
Zapisz ich znaczenie po angielsku lub po polsku.
- ________________________________
- ________________________________
Podsumowanie
Umiem opisać wygląd osoby w języku angielskim
Potrafię użyć przymiotników w odpowiedniej kolejności
Znam i rozumiem idiomy związane z częściami twarzy
Potrafię mówić i słuchać aktywnie w parze
