- rozumie, kiedy używamy zaimków this, that, these, those;
- potrafi wskazać i nazwać przedmioty znajdujące się blisko i daleko;
- umie tworzyć zdania oznajmujące, pytania i odpowiedzi z tymi zaimkami;
- stosuje przymiotniki do opisu rzeczy (np. a red T-shirt, an old jacket);
- potrafi wykorzystać poznane struktury w rozmowie o ubraniach i przedmiotach w klasie.
KARTA PRACY – Język angielski kl. 5
Temat: This, that, these, those
1. Przypomnienie
This – to (blisko, 1 rzecz)
That – tamto (daleko, 1 rzecz)
These – te (blisko, wiele rzeczy)
Those – tamte (daleko, wiele rzeczy)
Examples:
This is a pen. / That is a pen.
These are shoes. / Those are shoes.
Zadanie 1
Wybierz poprawne słowo i przepisz zdanie.
- (This / These) is a jacket.
- (That / Those) are shoes.
- (This / Those is a T-shirt.
- (This / Those) are my flip-flops.
- (This / These) is a skirt.
Zadanie 2
Ułóż pytania i odpowiedzi jak w przykładzie.
Przykład:
These are shoes. → What are these? – These are shoes.
- Those are trousers.
- This is a hat.
- These are pencils.
- That is a dress.
Zadanie 4
Połącz zdania z odpowiednimi odpowiedziami.
| A | B |
| 1. What is that? | a. These are my shoes. |
| 2. What are these? | b. That is a jacket. |
| 3. What is this? | c. This is a pencil. |
| 4. What are those? | d. Those are hats. |
Zadanie 5 – Speaking
Wskaż różne przedmioty w klasie i powiedz:
What is this? / What are these?
Odpowiedz: This is … / These are …
