This, that, these, those

  1. rozumie, kiedy używamy zaimków thisthatthesethose;
  2. potrafi wskazać i nazwać przedmioty znajdujące się blisko i daleko;
  3. umie tworzyć zdania oznajmujące, pytania i odpowiedzi z tymi zaimkami;
  4. stosuje przymiotniki do opisu rzeczy (np. a red T-shirtan old jacket);
  5. potrafi wykorzystać poznane struktury w rozmowie o ubraniach i przedmiotach w klasie.

KARTA PRACY – Język angielski kl. 5

Temat: This, that, these, those

1. Przypomnienie

This – to (blisko, 1 rzecz)

That – tamto (daleko, 1 rzecz)

These – te (blisko, wiele rzeczy)

Those – tamte (daleko, wiele rzeczy)

 Examples:

This is a pen. / That is a pen.

These are shoes. / Those are shoes.


Zadanie 1

Wybierz poprawne słowo i przepisz zdanie.

  1. (This / These) is a jacket.
  2. (That / Those) are shoes.
  3. (This / Those is a T-shirt.
  4. (This / Those) are my flip-flops.
  5. (This / These) is a skirt.

Zadanie 2

Ułóż pytania i odpowiedzi jak w przykładzie.

Przykład:

These are shoes. → What are these? – These are shoes.

  1. Those are trousers.
  2. This is a hat.
  3. These are pencils.
  4. That is a dress.


Zadanie 4

Połącz zdania z odpowiednimi odpowiedziami.

AB
1. What is that?a. These are my shoes.
2. What are these?b. That is a jacket.
3. What is this?c. This is a pencil.
4. What are those?d. Those are hats.

Zadanie 5 – Speaking

Wskaż różne przedmioty w klasie i powiedz:

What is this? / What are these?

Odpowiedz: This is … / These are …


Post Author: admin

Dodaj komentarz