Karta pracy – Welcome Unit: Moving House
Co powinieneś umieć po tej lekcji?
- ✅ Powiedzieć, gdzie mieszkasz i opisać swój pokój.
- ✅ Zrozumieć dialog o przeprowadzce.
- ✅ Zadawać i odpowiadać na pytania z 'have got’ i 'to be’.
- ✅ Użyć poprawnie struktur: What time is it?, Have you got…?, I’ve got…, I’m…, I’m not…
- ✅ Opisać osoby bliskie z rodziny i ich cechy lub rzeczy, które posiadają.
Zrozumienie tekstu – odpowiedz krótko
- Where is Jed? _____________________________________
- What time is it in the UK? __________________________
- What’s Jed’s opinion on moving house? ______________
- Why does Grandma want Jed to meet the girl? ________
Gramatyka: 'to be’ vs 'have got’
Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika „to be” lub „have got”:
- Jed ______ not OK. (to be)
- He ______ a big bedroom. (have got)
- ______ you OK? (to be)
- ______ she got a nice house? (have got)
- I ______ 10 years old. (to be)
️ Speaking – Ask your partner
Zadaj pytania partnerowi i zapisz odpowiedzi:
- Have you got a big room? ___________________________
- What have you got in your bedroom? _________________
- What’s your favourite thing in your room? __________
- What colour is your room? __________________________
✏️ Writing – My Room
Napisz 4 zdania o swoim pokoju.
- ___________________________________________________
- ___________________________________________________
- ___________________________________________________
- ___________________________________________________
