KARTA PRACY – What … like? / What … look like?
Cele lekcji:
- Umiem pytać o charakter i wygląd osób.
- Umiem poprawnie używać pytań: What is he/she like? – Jaki on/ona jest? (charakter) What does he/she look like? – Jak on/ona wygląda? (wygląd)
Przydatne zwroty:
| Pytanie | Znaczenie | Przykładowa odpowiedź |
|---|---|---|
| What is he/she like? | Jaki on/ona jest? | He’s friendly and funny. |
| What are they like? | Jacy oni są? | They’re quiet and kind. |
| What does he/she look like? | Jak on/ona wygląda? | She’s got long, brown hair. |
| What do they look like? | Jak oni wyglądają? | They’ve got short, curly hair. |
Zadanie 1. Połącz pytania z odpowiedziami
- What does he look like?
- What’s he like?
- What does she look like?
- What’s she like?
- What do they look like?
- What are they like?
a) She’s quiet.
b) He’s got short hair.
c) They’re friendly.
d) They’ve got blonde hair.
e) She’s got blue eyes.
f) He’s naughty.
Dopasuj: 1 – …, 2 – …, 3 – …, 4 – …, 5 – …, 6 – …
Zadanie 2. Wybierz poprawną odpowiedź
- What does she look like?a) She’s friendly.b) She’s got blonde hair.
- What are they like?a) They’ve got black hair.b) They’re noisy.
- What does he look like?a) He’s got a beard.b) He’s quiet.
- What are we like?a) We’ve got blue eyes and brown hair.b) We’re sporty.
Zadanie 3. Napisz po dwa pytania i odpowiedzi
Example:
– What does your best friend look like?
He’s got brown hair and green eyes.
– What’s he like?
He’s friendly and funny.
Zadanie 4. Opisz siebie (2–3 zdania)
What do you look like?
What are you like?
