Język polski:
od strony 184-210. Przeczytać teksty i ołówkiem napisać ćwiczenia do tekstów.
Temat1.Niezwykłe spotkanie.M.Szczygielski ,,Klątwa dziewiątych urodzin”(fragmenty). Przeczytać tekst,wypisać postaci oraz wydarzenia realistyczne i fantastyczne.4
Temat 2.Teatralne czasy-J.Kulmowa, ,,Po co jest teatr”Przeczytaj utwór poetycki,wypisz rymy,określ nastrój utworu.Napisz jakie są elementy spektaklu i jaka jest rola rekwizytu i dekoracji.
Temat 3.Ludzie teatru.Wypisz osoby tworzące spektakl teatralny i opisz ich pracę.
Temat 4.Wanda Chotomska, ,,Legenda o warszawski Bazyliszku”(fragmenty) Przeczytaj tekst.Wciel się w wybraną postać i zaprojektuj kostium,scenografię,rekwizyty.
Ruszamy w podróż do baśniowej krainy.Tomasz Sętowski, ,,Podróż do nieznanej krainy”.Napisz jakie kolory dominują na płótnie.Wymień elementy realistyczne i fantastyczne ukazane przez malarza. Temat 2i3.Dobroć nagrodzona.Charles Perrault, ,,Kopciuszek”Naucz się opowiadać o wydarzeniach zaprezentowanych w tekście.Napisz ramowy plan wydarzeń.Temat 4.”nie pomoże dobra wróżka…”Wanda Chotomska,,,Kopciuszek” Przeczytaj tekst.Zaprojektuj plakat teatralny do szkolnego przedstawienia.Temat 5.Jak napisać zaproszenie?Zredaguj zaproszenie uwzględniając jego niezbędne elementy.Poprawnie zapisz datęi miejsce wydarzenia.Stosuj zwroty do adresata i charakterystyczne sformułowania.Stosuj odpowiednią kompozycję i układ graficzny.
Przyroda:
Tematy do samodzielnego zrealizowania:
1. Jak dbać o higienę.
2. Choroby, którymi można się zarazić.
3. Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?
Matematyka:
Część 1:
Uzupełnić nie zrobione ćwiczenia (dla dociekliwych jest dla chętnych uczniów) z zeszytu ćwiczeń z działu 4 (od str. 74 do 102) oraz wykonać ćwiczenia od 1 do 9 str. 103 – 105 również z zeszytu ćwiczeń.
Część 2:
Część 3:
Część 4:
Technika:
Proszę o zrobienie „Makiety skrzyżowania” – podręcznik str. 58 (można według własnego pomysłu). Makietę należy przynieść po powrocie do szkoły. Będzie oceniona. Proszę o powtarzanie materiału z techniki od początku roku szkolnego w celu przygotowania się do karty rowerowej.
Materiały z 24 marca
Historia:
pobierz kartę pracy stąd
Język angielski:
Lekcje znajdują się na tej stronie. Proszę wykonać zadania do każdej lekcji pisemnie w zeszycie, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Jeśli chcecie uzyskać wcześniej oceny, proszę wysyłać zdjęcia zadań w dobrej jakości na adres służbowy nauczyciela: m.gajewski@pspbieszkow.pl Informacja zwrotna i ocena zostaną odesłane na adres, z którego wyślecie zadania!
Religia:
1 tydzień – Kartę pracy można pobrać stąd.
2 tydzień – karta pracy
Muzyka:
Instrumenty perkusyjne.Podział i brzmienie.Podziel w formie tabelki instrumenty prekusyjne.
Plastyka:
Drodzy uczniowie! W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi proszę o wykonanie pracy plastycznej na temat: Tworzę przez cały rok – Dekoracja na Wielkanoc. Niech to będzie praca wykonana według waszego pomysłu, dowolną techniką z wykorzystaniem wiedzy na temat właściwości różnorodnych materiałów. Może to być kartka świąteczna, koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, wiosenne kwiaty z papieru, baranek np. z masy solnej i wiele innych. Jestem przekonana, że wszystkie dekoracje będą kreatywne i bardzo piękne.Przyniesiecie je proszę na ocenę, kiedy wrócimy do szkoły. Wkrótce odezwę się do Was ponownie.
Wychowanie Fizyczne :
Uczeń ma obowiązek wykonywać zadane ćwiczenia w obecności osoby dorosłej, która dodatkowo wcześniej sprawdzi miejsce ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa. Należy zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od sprzętów znajdujących się w pomieszczeniu. Uczeń powinien ćwiczyć w stroju i obuwiu sportowym, aby nie narazić się na kontuzję. Powinien też wykonywać ćwiczenia na miarę swoich możliwości.
Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby szybkości ISF K.Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.Poniżej linki do rozgrzewki.( Wykonujemy w domu lub na podwórku.)
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund.
Później wykonaj 5 razy próbę szybkości ISF K. Zuchory – bieg w miejscu w z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Kszałtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha ISF K. Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.
Następnie do próby siły mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń.
Wykonujecie:
Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha:
Unoszenie klatki piersiwej – 10 razy.
* połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.
Unoszenie bioder – 10 razy.
* połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.
Deska przodem – licz do 10
*opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyło pochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.
Całość powtórz 3 razy.