Materiały dla klasy 4

Język polski:

od strony 184-210. Przeczytać teksty i ołówkiem napisać ćwiczenia do tekstów.
Temat1.Niezwykłe spotkanie.M.Szczygielski ,,Klątwa dziewiątych urodzin”(fragmenty).Przeczytać tekst,wypisać postaci oraz wydarzenia realistyczne i fantastyczne.4
Temat 2.Teatralne czasy-J.Kulmowa, ,,Po co jest teatr”Przeczytaj utwór poetycki,wypisz rymy,określ nastrój utworu.Napisz jakie są elementy spektaklu i jaka jest rola rekwizytu i dekoracji.
Temat 3.Ludzie teatru.Wypisz osoby tworzące spektakl teatralny i opisz ich pracę.
Temat 4.Wanda Chotomska, ,,Legenda o warszawski Bazyliszku”(fragmenty)Przeczytaj tekst.Wciel się w wybraną postać i zaprojektuj kostium,scenografię,rekwizyty.
Ruszamy w podróż do baśniowej krainy.Tomasz Sętowski, ,,Podróż do nieznanej krainy”.Napisz jakie kolory dominują na płótnie.Wymień elementy realistyczne i fantastyczne ukazane przez malarza.      Temat 2i3.Dobroć nagrodzona.Charles Perrault, ,,Kopciuszek”Naucz się opowiadać o wydarzeniach zaprezentowanych w tekście.Napisz ramowy plan wydarzeń.Temat 4.”nie pomoże dobra wróżka…”Wanda Chotomska,,,Kopciuszek”Przeczytaj tekst.Zaprojektuj plakat teatralny do szkolnego przedstawienia.Temat 5.Jak napisać zaproszenie?Zredaguj zaproszenie uwzględniając jego niezbędne elementy.Poprawnie zapisz datęi miejsce wydarzenia.Stosuj zwroty do adresata i charakterystyczne         sformułowania.Stosuj odpowiednią kompozycję i układ graficzny.

Przyroda:

Tematy do samodzielnego zrealizowania:
1. Jak dbać o higienę.
2. Choroby, którymi można się zarazić.
3. Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?

Matematyka:

Część 1:
Uzupełnić nie zrobione ćwiczenia (dla dociekliwych jest dla chętnych uczniów) z zeszytu ćwiczeń z działu 4 (od str. 74 do 102) oraz wykonać ćwiczenia od 1 do 9 str. 103 – 105 również z zeszytu ćwiczeń.
Część 2:
Część 3:
Część 4:

Technika:

Proszę o zrobienie „Makiety skrzyżowania” – podręcznik str. 58 (można według własnego pomysłu). Makietę należy przynieść po powrocie do szkoły. Będzie oceniona. Proszę o powtarzanie materiału z techniki od początku roku szkolnego w celu przygotowania się do karty rowerowej.
Materiały z 24 marca

Historia: 

pobierz kartę pracy stąd

 

Język angielski:

Lekcje znajdują się na tej stronie. Proszę wykonać zadania do każdej lekcji pisemnie w zeszycie, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Jeśli chcecie uzyskać wcześniej oceny, proszę wysyłać zdjęcia zadań w dobrej jakości na adres służbowy nauczyciela: m.gajewski@pspbieszkow.pl  Informacja zwrotna i ocena zostaną odesłane na adres, z którego wyślecie zadania!

Religia:

1 tydzień – Kartę pracy można pobrać stąd.
2 tydzień – karta pracy

Muzyka:

Instrumenty perkusyjne.Podział i brzmienie.Podziel w formie tabelki instrumenty prekusyjne.

Plastyka:

Drodzy uczniowie! W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi proszę o wykonanie pracy plastycznej na temat: Tworzę przez cały rok – Dekoracja na Wielkanoc. Niech to będzie praca wykonana według waszego pomysłu, dowolną techniką z wykorzystaniem wiedzy na temat właściwości różnorodnych materiałów. Może to być kartka świąteczna, koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, wiosenne kwiaty z papieru, baranek np. z masy solnej i wiele innych. Jestem przekonana, że wszystkie dekoracje będą kreatywne i bardzo piękne.Przyniesiecie je proszę na ocenę, kiedy wrócimy do szkoły. Wkrótce odezwę się do Was ponownie.

Wychowanie Fizyczne :

Uczeń ma obowiązek wykonywać zadane ćwiczenia w obecności osoby dorosłej, która dodatkowo wcześniej sprawdzi miejsce ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa. Należy zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od sprzętów znajdujących się w pomieszczeniu. Uczeń powinien ćwiczyć w stroju i obuwiu sportowym, aby nie narazić się na kontuzję. Powinien też wykonywać ćwiczenia na miarę swoich możliwości.
Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby szybkości ISF K.Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.Poniżej linki do rozgrzewki.( Wykonujemy w domu lub na podwórku.)
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund.
Później wykonaj 5 razy próbę szybkości ISF K. Zuchory – bieg w miejscu w z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Kszałtujemy wybrane zdolności motoryczne  – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha ISF K. Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.
Następnie do próby siły mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń.
Wykonujecie:
Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha:
Unoszenie klatki piersiwej  – 10 razy.
* połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.
Unoszenie bioder – 10 razy.
* połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.
Deska przodem – licz do 10
*opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyło pochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.
Całość powtórz 3 razy.