Język polski:
Przeczytać lekturę „Felix, Net i Nika” Przypomnieć pisownię wyrazów z „ą”, „ę” oraz „om”, „on”, „em”, „en”.
Zagadnienia do lektury:
1.Jedna powieść -wiele gatunków.Zadania-znajdż fragmenty wskazujące cechy gatunkowe utworu.Rozpoznaj i zaznacz fragmenty odmiany. Z powieści(przygodowej,obyczajowej,detektewistycznej,fantastycznonaukowej,fantasy.Zrób notatkę.Temat 2.Oto my-profile internetowe bohaterow.Zadania;Wskaż w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych i epizodycznych.Określich cechy.Zrób notatkę w formie tabelki.Napisz jakie niebezpieczeństwa wiążą się z zamieszczaniem w Internecie informacji o sobie.Zredaguj zbiór zasad bezpiecznego korzystania z sieci
Materiały na cały tydzień:
1.Jak mówimy ,tak piszemy?Trudne głoski nosowe.Zapoznać się z regułami pisowni wyrazów z ,,ą,ę,en,em,om.Wykonać ćwiczenia 10,11,/207.Wybrać 2 ćw z zeszytu ćwiczeń. 2.J.R.R.Tolkien,jego dzieło i nasze pomysły.Lektura jest omówiona treść znana Lekcja powtórzeniowa,ćwiczenie 3/210. 3.Jak napisać opowiadanie twórcze?Zapoznać się z terminem opowiadanie twórcze na podstawie poznanej baśnilub legendy?Wykonać ćwiczenia 1,4/218 ćwiczenie 4 na kartce. 4.Gdzie mieści się wyobrażnia?Zapoznac sie z twórczością Z.Herberta.Przeczytac wiersz,,Pudełko zwane wyobrażnią”Wykonać ćw.1,2,3/224 6,7,8/221.
Temat 1.Zagadka Mony Lisy.Ewa Jałochowska, ,,Historia sztukidla dzieci i rodziców.Rozmowy z Kajtkiem”(fragmenty).Przeczytaj fragment.Wymień propozycje interpretacji obrazu Leonarda da Vinci.Temat 2.Co już wiemy o wypowiedzeniach?Powtórzenie klasa 4 i 5.Napisz przykłady zdań pojedynczych i złożonych.Przekształć równoważniki zdań w zdania.Temat 3. Jak łączą się wyrazy w zdaniu?Przeczytaj wiadomości ,wykonaj wybrane dwa ćwiczenia.Temat 4.Przecinek w zdaniu pojedynczym-przypomnienie wiadomości klasa 4 i 5.Wykonaj 3 wybrane ćwiczenia.Temat 5.Podsumowanie i powtórzenie rozdziału 5.Temat 6..Sprawdż wiedzę i umiejętności.Przeczytaj tekst.Bogdan Miś, ,,Internet-muzea w sieci”(fragmenty).Formułuj odpowiedzi na pytania do tekstu, po przeczytaniu ze zrozumienieniem tekstu nieliterackiego.
Geografia:
Przeczytać temat Rolnictwo Danii w Węgier – podr str. 98 – 103 oraz rozwiązać zadanie 3 i 5 z zeszytu ćwiczeń str. 66-67
Matematyka:
Część 1:
Przygotować się do sprawdzianu z działu 4 „Figury na płaszczyźnie”. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń – czyli nie zrobione ćwiczenia z działu 4. Zrobić ćwiczenia od 1 do 6 str. 94, 95 z zeszytu ćwiczeń (zad. 7 str. 95 dla chętnych uczniów) oraz zadania z podręcznika: zad. 1, 2 str. 69 oraz zad. 3, 4 str. 70.
Część 2:
karta pracy
Część 3
karta pracy
Technika:
Narysuj na kartce formatu A4 rzut dimetryczny ukośny kostki Rubika (można wzorować się na ćw. 3 str. 47, zrobionym na lekcji). Praca będzie oceniona
Materiały z 24 marca
Biologia:
Lekcja 1.
2. Narysuj w zeszycie schematyczną budowę wirusa
3.Czy wirusy można leczyć antybiotykami i dlaczego? – notatka w zeszycie.
4. Wymień rodzaje wirusów – notatka w zeszycie
Lekcja 2.
Temat lekcji: Płazy- kręgowce wodno- lądowe
2.Przeczytaj temat lekcji str.93,94.95,96 i wykonaj polecenia
2. Narysu zeszycie tabelkę i uzupełnij: wzór tabeli w załączniku
3. Narysuj w zeszycie rozwój żaby
4. W zeszycie ćwiczeń proszę zrobić ćwiczenia strona 77, 78,79
W przypadku pytań przewodniczący klasy tworzy grupę na mesengrze przez którą uczniowie mogą zadawać pytania
Nazwa grupy: Bieszków kl.6 Bieszków
Historia:
Religia:
1 tydzień: Proszę pobrać
kartę pracy z zadaniami na pierwszy tydzień.
Język angielski:
Muzyka:
Instrumenty dęte. podział i brzmienie.Napisz w zeszycie jakie są różnice między instrumentami dętymi drewnianymi i blaszanymi.
Plastyka:
Drodzy uczniowie! W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi proszę o wykonanie pracy plastycznej na temat: Tworzę przez cały rok – Dekoracja na Wielkanoc. Niech to będzie praca wykonana według waszego pomysłu, dowolną techniką z wykorzystaniem wiedzy na temat właściwości różnorodnych materiałów. Może to być kartka świąteczna, koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, wiosenne kwiaty z papieru, baranek np. z masy solnej i wiele innych. Jestem przekonana, że wszystkie dekoracje będą kreatywne i bardzo piękne.Przyniesiecie je proszę na ocenę, kiedy wrócimy do szkoły. Wkrótce odezwę się do Was ponownie.
Wychowanie Fizyczne :
Uczeń ma obowiązek wykonywać zadane ćwiczenia w obecności osoby dorosłej, która dodatkowo wcześniej sprawdzi miejsce ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa. Należy zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od sprzętów znajdujących się w pomieszczeniu. Uczeń powinien ćwiczyć w stroju i obuwiu sportowym, aby nie narazić się na kontuzję. Powinien też wykonywać ćwiczenia na miarę swoich możliwości.
Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby szybkości ISF K.Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.Poniżej linki do rozgrzewki.( Wykonujemy w domu lub na podwórku.)
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund.
Później wykonaj 5 razy próbę szybkości ISF K. Zuchory – bieg w miejscu w z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Kszałtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha ISF K. Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.
Następnie do próby siły mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń.
Wykonujecie:
Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha:
Unoszenie klatki piersiwej – 10 razy.
* połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.
Unoszenie bioder – 10 razy.
* połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.
Deska przodem – licz do 10
*opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyło pochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.
Całość powtórz 3 razy.