Materiały dla klasy 6

Język polski:

Przeczytać lekturę “Felix, Net i Nika” Przypomnieć pisownię wyrazów z “ą”, “ę” oraz “om”, “on”, “em”, “en”.

Zagadnienia do lektury:

1.Jedna powieść -wiele gatunków.Zadania-znajdż fragmenty wskazujące cechy gatunkowe utworu.Rozpoznaj i zaznacz fragmenty odmiany. Z powieści(przygodowej,obyczajowej,detektewistycznej,fantastycznonaukowej,fantasy.Zrób notatkę.Temat 2.Oto my-profile internetowe bohaterow.Zadania;Wskaż w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych i epizodycznych.Określich cechy.Zrób notatkę w formie tabelki.Napisz jakie niebezpieczeństwa wiążą się z zamieszczaniem w Internecie informacji o sobie.Zredaguj zbiór zasad bezpiecznego korzystania z sieci

 

Materiały na cały tydzień:

1.Jak mówimy ,tak piszemy?Trudne głoski nosowe.Zapoznać się z regułami pisowni wyrazów z ,,ą,ę,en,em,om.Wykonać ćwiczenia 10,11,/207.Wybrać 2  ćw z zeszytu ćwiczeń.                       2.J.R.R.Tolkien,jego dzieło i nasze pomysły.Lektura jest omówiona treść znana Lekcja powtórzeniowa,ćwiczenie 3/210.                                                                                                        3.Jak napisać opowiadanie twórcze?Zapoznać się z terminem opowiadanie twórcze na podstawie poznanej baśnilub legendy?Wykonać ćwiczenia 1,4/218 ćwiczenie 4 na kartce.              4.Gdzie mieści się wyobrażnia?Zapoznac sie z twórczością Z.Herberta.Przeczytac wiersz,,Pudełko zwane wyobrażnią”Wykonać ćw.1,2,3/224 6,7,8/221.

Temat 1.Zagadka Mony Lisy.Ewa Jałochowska, ,,Historia sztukidla dzieci i rodziców.Rozmowy z Kajtkiem”(fragmenty).Przeczytaj fragment.Wymień propozycje interpretacji obrazu Leonarda da Vinci.Temat 2.Co już wiemy o wypowiedzeniach?Powtórzenie klasa 4 i 5.Napisz przykłady zdań pojedynczych i złożonych.Przekształć równoważniki zdań w zdania.Temat 3. Jak łączą się wyrazy w zdaniu?Przeczytaj wiadomości ,wykonaj wybrane dwa ćwiczenia.Temat 4.Przecinek w zdaniu pojedynczym-przypomnienie wiadomości klasa 4 i 5.Wykonaj 3 wybrane ćwiczenia.Temat 5.Podsumowanie i powtórzenie rozdziału 5.Temat 6..Sprawdż wiedzę i umiejętności.Przeczytaj tekst.Bogdan Miś, ,,Internet-muzea w sieci”(fragmenty).Formułuj odpowiedzi   na pytania do tekstu, po przeczytaniu  ze zrozumienieniem tekstu nieliterackiego.

Geografia:

Przeczytać temat Rolnictwo Danii w Węgier – podr str. 98 – 103 oraz rozwiązać zadanie 3 i 5 z zeszytu ćwiczeń str. 66-67

 

Matematyka:

Część 1:

Przygotować się do sprawdzianu z działu 4 „Figury na płaszczyźnie”. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń – czyli nie zrobione ćwiczenia z działu 4. Zrobić ćwiczenia od 1 do 6 str. 94, 95 z zeszytu ćwiczeń (zad. 7 str. 95 dla chętnych uczniów) oraz zadania z podręcznika: zad. 1, 2 str. 69 oraz zad. 3, 4 str. 70.

Część 2:

karta pracy

 

Część 3

karta pracy

Technika:

Narysuj na kartce formatu A4 rzut dimetryczny ukośny kostki Rubika (można wzorować się na ćw. 3 str. 47, zrobionym na lekcji). Praca będzie oceniona

Materiały z 24 marca

 

Biologia:

Lekcja 1.

1. Obejrzyj film “Wirusy” znajdujący się pod linkiem:https://www.youtube.com/watch?v=jWX9QiHDvxw
2. Narysuj w zeszycie schematyczną budowę wirusa
3.Czy wirusy można leczyć antybiotykami i dlaczego? – notatka w zeszycie.
4. Wymień rodzaje wirusów – notatka w zeszycie
Lekcja 2.
Temat lekcji: Płazy- kręgowce wodno- lądowe
2.Przeczytaj temat lekcji str.93,94.95,96 i wykonaj polecenia
2.  Narysu zeszycie  tabelkę i uzupełnij: wzór tabeli w załączniku
3. Narysuj w zeszycie rozwój żaby
4. W zeszycie ćwiczeń proszę zrobić ćwiczenia  strona 77, 78,79
     Po wykonaniu zadań robimy zdjęcia i wysyłamy na adres: bpalka.szydlowiec@gmail.com    do 26.03.2020r.
W przypadku pytań przewodniczący klasy tworzy grupę na mesengrze przez którą uczniowie mogą zadawać pytania
Nazwa grupy:  Bieszków kl.6 Bieszków

Historia:

pobierz kartę pracy stąd

Religia:

1 tydzień: Proszę pobrać kartę pracy z zadaniami na pierwszy tydzień.
2 tydzień: karta pracy

Język angielski:

Materiały dostępne na tej stronie.

Muzyka:

Instrumenty dęte. podział i brzmienie.Napisz w zeszycie jakie są różnice między instrumentami dętymi drewnianymi i blaszanymi.

Plastyka:

Drodzy uczniowie! W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi proszę o wykonanie pracy plastycznej na temat: Tworzę przez cały rok – Dekoracja na Wielkanoc. Niech to będzie praca wykonana według waszego pomysłu, dowolną techniką z wykorzystaniem wiedzy na temat właściwości różnorodnych materiałów. Może to być kartka świąteczna, koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, wiosenne kwiaty z papieru, baranek np. z masy solnej i wiele innych. Jestem przekonana, że wszystkie dekoracje będą kreatywne i bardzo piękne.Przyniesiecie je proszę na ocenę, kiedy wrócimy do szkoły. Wkrótce odezwę się do Was ponownie.

Wychowanie Fizyczne :

Uczeń ma obowiązek wykonywać zadane ćwiczenia w obecności osoby dorosłej, która dodatkowo wcześniej sprawdzi miejsce ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa. Należy zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od sprzętów znajdujących się w pomieszczeniu. Uczeń powinien ćwiczyć w stroju i obuwiu sportowym, aby nie narazić się na kontuzję. Powinien też wykonywać ćwiczenia na miarę swoich możliwości.
Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby szybkości ISF K.Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.Poniżej linki do rozgrzewki.( Wykonujemy w domu lub na podwórku.)
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund.
Później wykonaj 5 razy próbę szybkości ISF K. Zuchory – bieg w miejscu w z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Kszałtujemy wybrane zdolności motoryczne  – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha ISF K. Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.
Następnie do próby siły mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń.
Wykonujecie:
Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha:
Unoszenie klatki piersiwej  – 10 razy.
* połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.
Unoszenie bioder – 10 razy.
* połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.
Deska przodem – licz do 10
*opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyło pochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.
Całość powtórz 3 razy.