To be: negative and questions


Karta pracy – „To be: negative and questions”

Cele lekcji

  • Umiem tworzyć przeczenia z czasownikiem to be.
  • Umiem tworzyć pytania i krótkie odpowiedzi z czasownikiem to be.
  • Umiem używać zaimków osobowych (I, you, he, she, it, we, they).
  • Umiem mówić i pisać krótkie informacje o sobie i innych osobach.

Kryteria sukcesu

  • Poprawnie tworzę zdania twierdzące, przeczące i pytania z czasownikiem to be.
  • Używam odpowiednich zaimków osobowych.
  • Potrafię krótko odpowiedzieć na pytania (Yes, I am. / No, we aren’t.).
  • Wykorzystuję poznane struktury w krótkiej, własnej wypowiedzi.

1. Grammar box – przypomnienie

Twierdzenia:

  • I’m tall.
  • You’re happy.
  • He/She/It is short.
  • We/They are bored.

Przeczenia:

  • I’m not tall.
  • He isn’t happy.
  • We aren’t bored.

❓ Pytania i krótkie odpowiedzi:

  • Am I tall? – Yes, you are. / No, you aren’t.
  • Are you happy? – Yes, I am. / No, I’m not.
  • Is he short? – Yes, he is. / No, he isn’t.
  • Are they bored? – Yes, they are. / No, they aren’t.

2. Słownictwo i przydatne zwroty

  • tall – wysoki
  • short – niski
  • happy – szczęśliwy
  • sad – smutny
  • bored – znudzony
  • strong – silny
  • clever – mądry
  • old – stary
  • young – młody

3. Zadania

Zadanie 1. Uzupełnij zdania (gramatyka).

Wstaw am / is / are / isn’t / aren’t.

  1. Paul ___ short. He’s tall.
  2. They ___ happy.
  3. My friend ___ English.
  4. I ___ bored.
  5. We ___ strong.

Zadanie 2. Pytania i krótkie odpowiedzi.

Napisz pytania i odpowiedz.

  1. (she / English?)
  2. (your brother / tall?)
  3. (they / in your class?)
  4. (you / happy today?)

Zadanie 3. Prawda czy fałsz?

Napisz zdania o sobie i popraw te, które są fałszywe.

  1. I’m tall.
  2. My parents are old.
  3. My best friend is bored.
  4. We are 12.

Zadanie 4. Kreatywne! „Funny Class Album”

Stwórz mini-album klasowy (na kartce lub w zeszycie):

  • Narysuj 3–4 postacie (mogą być zmyślone, np. robot, kosmita, zwierzę).
  • Podpisz je zdaniami twierdzącymi i przeczącymi (He’s tall. He isn’t old.).
  • Dodaj do każdej postaci pytanie i krótką odpowiedź (Is he happy? Yes, he is.).

Zadanie 5. Praca w parach

Zadaj koledze/koleżance 4 pytania z czasownikiem to be i zapisz odpowiedzi.


Podsumowanie lekcji:

  • Potrafię powiedzieć zdania o sobie i innych.
  • Potrafię zapytać i odpowiedzieć używając to be.
  • Potrafię stworzyć kreatywną pracę z użyciem nowej gramatyki.

Post Author: admin

Dodaj komentarz