Welcome Unit: Moving House

Karta pracy – Welcome Unit: Moving House

Co powinieneś umieć po tej lekcji?

  • ✅ Powiedzieć, gdzie mieszkasz i opisać swój pokój.
  • ✅ Zrozumieć dialog o przeprowadzce.
  • ✅ Zadawać i odpowiadać na pytania z 'have got’ i 'to be’.
  • ✅ Użyć poprawnie struktur: What time is it?, Have you got…?, I’ve got…, I’m…, I’m not…
  • ✅ Opisać osoby bliskie z rodziny i ich cechy lub rzeczy, które posiadają.

Zrozumienie tekstu – odpowiedz krótko

  1. Where is Jed? _____________________________________
  2. What time is it in the UK? __________________________
  3. What’s Jed’s opinion on moving house? ______________
  4. Why does Grandma want Jed to meet the girl? ________

Gramatyka: 'to be’ vs 'have got’

Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika „to be” lub „have got”:

  1. Jed ______ not OK. (to be)
  2. He ______ a big bedroom. (have got)
  3. ______ you OK? (to be)
  4. ______ she got a nice house? (have got)
  5. I ______ 10 years old. (to be)

️ Speaking – Ask your partner

Zadaj pytania partnerowi i zapisz odpowiedzi:

  1. Have you got a big room? ___________________________
  2. What have you got in your bedroom? _________________
  3. What’s your favourite thing in your room? __________
  4. What colour is your room? __________________________

✏️ Writing – My Room

Napisz 4 zdania o swoim pokoju.

  1. ___________________________________________________
  2. ___________________________________________________
  3. ___________________________________________________
  4. ___________________________________________________

Post Author: admin

Dodaj komentarz