Język polski:
od strony 220 -242. Przeczytać mity. Zapoznać się z pisownią wyrazów z „ch” i”h”.
Gdy książka pochłonie nas bez reszty…Przeczytać tekst,,Atramentowe serce”str.222 Wzkazać w tekście,zaznaczyć fragmenty dotyczące bohaterów, czasu i miejsca.Wskazac najważniejsze Twoim zdaniem wydarzenia opisane w odczytanym fragmencie tekstu.
Aktualizacja z 18 marca:
Temat 1.Przecinek w zdaniu pojedynczym.Przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.Wybrać 2 ćwiczenia z podręcznika i napisać w zeszycie,z książki z ćwiczeniami 3 ćw. Temat 2.,,Mit o Heraklesie”(fragmenty książki Jana Parandowskiego, ,,Mitologia.Wierzenia i podania Greków i Rzymian)”.Wskaż charakterystyczne cechy mitu.Zredaguj plan wydarzeń w zeszycie.Wskaż wydarzenia i postacie realistyczne i fantastyczne.Wykonać pracę na kartce.Temat pracy.Co łączy Heraklesa z Supermanem i Spider-Manem. Temat 3.Opowiem,jak było.Jak napisać opowiadanie odtwórcze?Cwiczenia z książki. Temat 4.Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?,,Mit o Tezeuszu i Ariadnie”(fragmenty Książki A.M.Komonickiej.Wyjaśnij przenośne znaczenie wyrażenia ,,nić Ariadny”.Wyraż swój sąd o bohaterach i ich zachowaniu.
Temat 5. Pijemy nektar,jemy ambrozję i zbieramy laury.Związki frazeologiczne wywodzące się z mitologii.Wykonaj dwa wybrane cwiczenia.
Temat 2.Dramat w przestworzach.,,Mit o Dedalu i Ikarze”Przeczyataj mit i zrób ilustracje do mitu.Wyjaśnij znaczenie związku frazeologicznego,,ikarowe loty” Temat 2.Praktyka czyni mistrza-ćwiczymy pisownie wyrazow z ,,ch”, ,,h”.Przypomnij sobie reguły ortograficzne,wykonaj 2 wybrane ćwiczenia z podręcznika.Ułóż 5 zdań z wyrazami z ,,ch i h””Temat 3i4.Czas na powtórkę.Podsumowanie.,, Słownik kultury antycznej”Samodzielnie rozwiąż zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności zawarte w podręczniku.
Matematyka:
Proszę przygotować się do sprawdzianu z działu ” Ułamki dziesiętne”.
Proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń w/w działu.
- Karta pracy dostępna pod tym adresem.
- Karta kolejnej pracy dostępna tutaj.
- Karta pracy z 24 marca
Geografia:
- Proszę utrwalić wiadomości z podręcznika str. 86 – 112, przygotować się do sprawdzianu, oraz rozwiązać w zeszycie zadania z podręcznika Sprawdź się str. 99-100
-
Proszę o obejrzenie filmu o kontynentach na Ziemi:
Technika:
Przeczytać temat „Jak powstaje rysunek techniczny?” – podręcznik str. 48 oraz wykonać w zeszycie:
ćwiczenie 1, 2 str. 48
ćwiczenie 3, 4 str. 49
ćwiczenie 6 str. 50 (nie trzeba używać krzywików, można po prostu przerysować)
ćwiczenie 7 str. 50
Materiały z 24 marca
Biologia:
Lekcja 1.
1. Obejrzyj film „Wirusy” znajdujący się pod linkiem:https://www.youtube. com/watch?v=jWX9QiHDvxw
2. Narysuj w zeszycie schematyczną budowę wirusa
3.Czy wirusy można leczyć antybiotykami i dlaczego? – notatka w zeszycie.
4. Wymień rodzaje wirusów – notatka w zeszycie
Lekcja 2.
Temat lekcji: Korzeń – organ podziemny rośliny
1. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch? v=PNiK2VXX9Xo
2. Przeczytaj uważnie temat lekcji ze st.98,99,100, 101 i wykonaj polecenia
3.Narysuj w zeszycie korzeń st. w podręczniku 98 i oznacz elementy budowy zewnętrznej.
4.Wypisz w zeszycie przekształcenie korzeni i podaj po jednym przykładzie
a.Korzenie spichrzowe: burak, ……………………….
b……………………….. ………………………… ………………………..
c……………………….. ………………………… ………………………..
d……………………….. ………………………… ………………………..
5. W zeszycie ćwiczeń proszę zrobić ćwiczenia strona 66,67,68
6. Po wykonaniu zadań robimy zdjęcia i wysyłamy na adres: bpalka.szydlowiec@gmail.com
Prace należy wykonać do piątku 26.03.2020r.
W przypadku pytań przewodniczący klasy tworzy grupę na mesengerze, przez którą uczniowie mogą zadawać pytania.
Nazwa grupy: Biologia kl.5 Bieszków
Historia:
pobierz kartę pracy stąd
Język angielski:
Materiały znajdują się na tej stronie. Proszę wykonać zadania do każdej lekcji pisemnie w zeszycie, zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły. Jeśli chcecie uzyskać wcześniej oceny, proszę wysyłać zdjęcia zadań w dobrej jakości na adres służbowy nauczyciela: m.gajewski@pspbieszkow.pl Informacja zwrotna i ocena zostaną odesłane na adres, z którego wyślecie zadania!
Muzyka:
Folklor naszych sąsiadów .Folklor muzyczny krajów sąsiadujących z Polską.
Religia:
Materiały na tydzień 2
Plastyka:
Drodzy uczniowie! W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi proszę o wykonanie pracy plastycznej na temat: Tworzę przez cały rok – Dekoracja na Wielkanoc. Niech to będzie praca wykonana według waszego pomysłu, dowolną techniką z wykorzystaniem wiedzy na temat właściwości różnorodnych materiałów. Może to być kartka świąteczna, koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, wiosenne kwiaty z papieru, baranek np. z masy solnej i wiele innych. Jestem przekonana, że wszystkie dekoracje będą kreatywne i bardzo piękne.Przyniesiecie je proszę na ocenę, kiedy wrócimy do szkoły. Wkrótce odezwę się do Was ponownie.
Szachy
Materiały do zajęć
Wychowanie Fizyczne :
Uczeń ma obowiązek wykonywać zadane ćwiczenia w obecności osoby dorosłej, która dodatkowo wcześniej sprawdzi miejsce ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa. Należy zwrócić uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od sprzętów znajdujących się w pomieszczeniu. Uczeń powinien ćwiczyć w stroju i obuwiu sportowym, aby nie narazić się na kontuzję. Powinien też wykonywać ćwiczenia na miarę swoich możliwości.
Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby szybkości ISF K.Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.Poniżej linki do rozgrzewki.( Wykonujemy w domu lub na podwórku.)
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund.
Później wykonaj 5 razy próbę szybkości ISF K. Zuchory – bieg w miejscu w z wysokim unoszeniem kolan i klaśnięciem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Kszałtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha ISF K. Zuchory.
Wykonaj rozgrzewkę.
Następnie do próby siły mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń.
Wykonujecie:
Ćwiczenia na mięsień prosty brzucha:
Unoszenie klatki piersiwej – 10 razy.
* połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.
Unoszenie bioder – 10 razy.
* połóż się na plecach, ręce wzdłuż ciała. Napnij dolną część mięśnia prostego brzucha (poniżej pępka), aby unieść biodra i odkleić pośladki od maty. Wróć do pozycji wyjściowej.
Deska przodem – licz do 10
*opierając się na przedramionach i stopach (twarzą do maty), utrzymaj pozycję prostych pleców i miednicy w tyło pochyleniu. Oddech musi być powolny i kontrolowany, a brzuch wciągnięty, aby pobudzić do pracy mięsień poprzeczny.
Całość powtórz 3 razy.