„POZNAJ SWÓJ KRAJ – MAŁOPOLSKA” – wycieczka do Krakowa

W ramach realizacji własnego projektu edukacyjnego „POZNAJ SWÓJ KRAJ –  MAŁOPOLSKA” uczniowie w dniu 10 maja 2017r. w zorganizowanej dużej grupie, w liczbie 83 osoby zwiedzali Kraków. Opiekunami podczas wycieczki byli nauczyciele:  Mariola Grzmil – Sieczka, Alicja Szymczyk, Malwina Gromek, Celina Chruściel, Mirosława Parszewska i Lucyna Wlazło.

Wyruszyliśmy wcześnie rano,  o godz. 6.00 sprzed budynku szkoły.  Podczas podróży w autokarze panowała miła atmosfera, wszyscy śmiali się, rozmawiali, robili zdjęcia oraz jedli swoje smakołyki. Około godziny 10.00 byliśmy już w Krakowie. Najpierw udaliśmy się  okolice Barbakanu, aby spotkać się z przewodnikami.  Zaczęliśmy zwiedzanie Krakowa  od Rynku Głównego – jeden z największych rynków w Europie.  Zwiedziliśmy Kościół Mariacki. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. Zapoznaliśmy się  z historią powstania słynnego XV wiecznego ołtarza Wita Stwosza. W samo południe wraz  z mnóstwem zgromadzonych na Rynku  turystów, posłuchaliśmy hejnału z Wieży Mariackiej i przypomnieliśmy sobie legendę o hejnaliście. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby

Następnie wędrowaliśmy „Drogą Królewską” m.in. ulicami Grodzką, Floriańską, Senacką, Kanoniczną. Byliśmy oczywiście na ulicy Franciszkańskiej przed Pałacem Biskupim i tzw. ”oknem papieskim”. Obecnie znajduje się tam portret św. Jana Pawła II namalowany przez włoską artystkę.

Następnym etapem naszej wyprawy było Wzgórze Wawelskie. Na arkadowym dziedzińcu usłyszeliśmy interesującą historię zamku i zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu. Katedra Wawelska to dla Polaków miejsce szczególne, odbyło się tu 31 koronacji królów Polski. Spoczywają tu prawie wszyscy wielcy – od Władysława Łokietka do Augusta III królowie Polski. W wawelskich kryptach są groby polskich artystów: Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida oraz Fryderyka Chopina.

Na wieży Zygmuntowskiej wszyscy mieliśmy okazję zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta  i oglądać przepiękną panoramę miasta.

Po wyczerpującym zwiedzaniu zjedliśmy obiad i chwilę odpoczęliśmy. Na koniec zwiedzania Krakowa udaliśmy się, aby spotkać smoka wawelskiego oraz zakupić pamiątki.

Następny etapem naszej wycieczki była wizyta w Parku Edukacji Globalnej.   Jest to miejsce, gdzie interaktywnie można zwiedzać sześć osad z różnych części świata. Można zobaczyć tradycyjną ghańską wioskę, peruwiańską chatę, indiańskie tipi, arktyczne igloo, mongolską jurtę oraz papuaski dom na palach.

Podczas wycieczki do Krakowa mieliśmy możliwość zapoznania się z historią miasta, wieloma zabytkami o wielkiej randze artystycznej i historycznej oraz poczuć niepowtarzalną atmosferę dawnej stolicy Polski. Wycieczka była bardzo udana, dała nam wiele radości i duży zastrzyk wiedzy w kolejnym etapie poznawania Polski.

Kliknij aby przejśc do galerii